Fejlrekrutteringer koster mange penge

En fejlrekruttering koster mange penge. Ikke alene rekrutteringsprocessen koster tid, men også opstart og oplæring af den nye. I det tilfælde at medarbejderen ikke er den rigtige, og man skal påbegynde en ny rekruttering til samme position, koster de både tiden (pengene), men måske også lidt af kollegernes goodwill. Det kan være en udfordring for organisationer at modtage nye kolleger, hvorfor det er vigtigt, at man rammer så rigtigt som muligt første gang.

Den rigtige medarbejder

Det er med rekrutteringer, som med alt andet i livet – der er ingen garantier. Vores koncept sikrer dog, at vi kommer meget tættere på den bedst-egnede kandidat. (koncept linker til ”processen”)
Fagligheden er Jeres metier som virksomhedsleder, men personligheden er vores. De personlige egenskaber samt det menneskelige potentiale er karakteristika som vi har stor erfaring i at afdække. Særligt ledelsesmæssigt potentiale samt corporate positioner, er vores speciale.

Personligheden er en afgørende faktor

Det væsentlige i en vellykket rekruttering er naturligvis, at medarbejderen har de nødvendige/forventede faglige kompetencer, men selv den dygtigste kandidat, kan ikke sætte sin viden i spil uden de fornødne personlige kompetencer. Derfor stræber vi konstant efter at finde kandidater med den rette personlighed til jobbet og til virksomheden. Der skal være et match mellem virksomhedens værdier samt kandidatens personlige værdier.